Twee Udense namen met een rijke historie slaan de handen ineen
Swiss Sense is de nieuwe hoofdsponsor van UDI’19. Als van oorsprong Udens familiebedrijf wil slaapspecialist Swiss Sense iets terugdoen voor de regio waar het ruim honderd jaar geleden begon. De samenwerking met de lokale voetbalvereniging onderstreept die toewijding: door te investeren in sport, jeugd en gemeenschap draagt Swiss Sense actief bij aan vitaliteit, lokale trots en verbondenheid.
Al meer dan een eeuw een begrip
Achter Swiss Sense staat de Nederlandse familie Diks, die al meer dan 100 jaar met hart en ziel bedden maakt. Dat begon in 1918 in Uden. Vandaag de dag is het bedrijf uitgegroeid tot een toonaangevende speler in de slaapindustrie, met meer dan 125 winkels in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Denemarken.
Net als de familie Diks is ook UDI’19 al meer dan een eeuw een begrip in Uden. De club werd opgericht in 1919 en is inmiddels één van de grootste amateurverenigingen van Zuid-Nederland met circa 1.700 leden, waaronder honderden vrijwilligers. Met haar vele jeugd- en seniorenteams speelt UDI’19 mee in de verschillende competities van de KNVB en met een kidsclub, G-voetbal, veteranenvoetbal en walking voetbal is jong tot oud van harte welkom bij de club. De samenwerking tussen Swiss Sense en UDI'19 benadrukt het belang van lokale partnerships en maatschappelijke betrokkenheid.
Samenwerking vanuit lokale trots
''We zijn trots om onze wortels in Uden te versterken door samen te werken met UDI'19. Deze samenwerking weerspiegelt onze betrokkenheid en toewijding aan de gemeenschap en onze passie voor talent. Bovendien heb ik als kind jarenlang zelf bij UDI’19 gevoetbald. Hoe mooi is het dan om nu als hoofdsponsor terug te keren bij mijn club,'' zegt Martin Diks, CEO van Swiss Sense en vierde generatie van de beddenmakers-familie. “We spelen als lokale ondernemer een belangrijke rol in de Udense gemeenschap: als beddenspecialist voor klanten van het eerste uur en als werkgever. We doen iets terug voor klanten die ons al decennialang steunen en natuurlijk voor onze collega’s uit Uden, op kantoor, in het magazijn en onze bezorgers.”
''We zijn verheugd met de steun van Swiss Sense,'' zegt Mark van de Meulenhof, penningmeester van UDI'19. Deze samenwerking biedt nieuwe mogelijkheden voor onze club en geeft ons de komende jaren financiële stabiliteit. Het kampioenschap én de nieuwe hoofdsponsor markeren een nieuwe fase voor de club! Vanaf het komende seizoen speelt UDI’19/Swiss Sense in de 3e divisie van de KNVB. UDI’19 is een ambitieuze voetbalvereniging en daar hoort een ambitieuze hoofdsponsor bij. We zijn zeer blij dat we die met Swiss Sense hebben gevonden. Vanaf de eerste kennismaking is helder dat onze ambities ons prachtig verbindt. Het wederzijds respect en de goede persoonlijke klik hebben ervoor gezorgd dat we er snel uit zijn gekomen. En eerlijk is eerlijk, op de manier waarop Swiss Sense haar maatschappelijke betrokkenheid ook financieel kracht bij zet, is zeer bewonderingswaardig. Dat we na CSU opnieuw een zeer succesvol Udens bedrijf als hoofdsponsor mogen verwelkomen maakt ons dan ook erg trots.”
Zichtbaar op én naast het veld
Naast het dragen van de naam UDI’19/Swiss Sense zal het Swiss Sense logo zichtbaar zijn op de teamkleding en op de reclameborden langs de Udense voetbalvelden. Met gezamenlijke evenementen, lokale initiatieven en zichtbaarheid op en rond het veld, willen Swiss Sense en UDI’19 hun gedeelde waarden van kwaliteit, betrokkenheid en lokale trots uitdragen.